söndag 26 oktober 2014

Barnvagnskoftan



Minns ni koftan som var tänkt att vara en barnvagnsstickning och alltså stickas medan bebisen sov i vagnen. Nä, jag hade också glömt bort den. För bebisen sover aldrig i vagnen.

Den lades upp i juni, nån gång i slutet av sommaren kom jag på att just det, koftan, den ligger kvar där i vagnen.... Kollade på Ravelry vilken storlek jag la upp - 3-6 månader. Då skulle den ju bli för liten direkt. Jag var inte ens klar med raglanökningar, lösningen var helt enkelt att öka några fler gånger och sen följa mönstret för en storlek större.
Jag gillar färgerna och garnet (Onion cotton + merino). Mönstret (Little coffee bean cardigan) är en gammal favorit - en trevlig stickning som helt enkelt blev bortglömd.



Det där med vagn är konstigt - jag älskar att rulla vagn och jag älskar att bära bebisen. Bebisen föredrar att bi buren, går vi ut med honom i vagnen tar det max en kvart innan han sitter i bärselen. Och vagnen rullas tom, åbäket är bara i vägen då, inget kul att rulla en tom vagn.
I fredags var jag på stadsbiblioteket med båda barnen, 6 timmars utflykt med två barn i regnväder kräver mycket packning - vagnen fick vara med. Bebisen låg där sammanlagt i en kvart. Tror jag får skaffa en dra-maten istället...
Jag har testat att byta till sittdelen, den hatades hjärtligt. Så jag bytte tillbaka till liggdelen.
Den största fördelen med att han faktiskt sitter i vagnen ibland är att jag får titta på hur fin han är :)





4 kommentarer:

  1. Han är supergullig, och koftan med. Och mössan! Min son avskydde vagnen tills han kunde sitta upp i den, men sedan har den blivit populärare och nu är det mer problem med att han vägrar gå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Åh, vad skönt att det kan vända sen, jag har nästan gett upp hoppet om vagn helt. Det andra problemet förstår jag mycket väl, min stora fyller snart 5 och skulle gärna åka vagn om det erbjöds.

      Radera
  2. Vilken fin kofta och mössa! Finns mönster till mössan tillgängligt någonstans?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, både mössan (Djevellue) och koftan (Little Coffee Bean Cardigan - länk i inlägget ovan) finns gratis på Ravelry.

      Radera