onsdag 19 mars 2014

Vega


Teststickningar är så fantastiskt kul! Extra roligt blir det när mönstret är bra, resultatet fint och dessutom går det fort.
Jag fick chansen att teststicka Claras nya mönster, Vega. Och trots att jag är usel på flerfärgsstickning så gick det riktigt bra.

Planen var att sticka en vårmössa till mig men barnet blev så förtjust i min mössa att jag direkt stickade en till.
Nu matchar vi lite väl mycket men mina försök att inte använda mössorna samtidigt misslyckas varje gång - så fort jag tar på mig mössan plockar barnet fram sin egen.


Båda mössorna är stickade i Wollmeise Pure (100% merinoull). Till resåren använde jag stickor 2mm, till resten 3mm. Min mössa är stickad i storlek Medium, barnets i storlek Small och med något kortare resår än vad som står i mönstret.


Mönstret finns både på svenska och engelska och finns att köpa på Ravelry.

3 kommentarer:

  1. Hej! Otroligt fin färgkombo! Jag undrar egentligen om du har ett mönster till den mössan som Claras Astrid fick? Clara bloggade om den 26/2 och har inte svarat på min fråga ännu. Tycker att den mössan var fantastisk! :)
    Mvh / Michelle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Michelle!
      Astrids mössa är stickad efter ett mönster till en vuxenmössa som heter Fortnight. Jag använde tunnare stickor och tunnare garn och stickade mössan till mitt barn som då var 3 år (och vägrade använda den, så det är skönt att mössan äntligen hittat ett gott hem). Här är länken till mitt Ravelry-projekt, där hittar du länken till mönstret och info om garn och stickstorlek jag använde http://www.ravelry.com/projects/KatLinn/fortnight
      Återkom gärna om du har några frågor.

      Radera
  2. Tusen tack!
    Mvh Michelle

    SvaraRadera